Què li
proposes a Lucia per fer front a esta situació?
Les emocions estan molt presents en la nostra vida quotidiana, sobre tot si som
educadors/es infantils, ja que els mes menuts no tenen cap control sobre
aquestes i necessiten una guia per a saber controlar- les.
Com hem pogut observar si la seua persona model té unes conductes inapropiades o no sap com reaccionar, pot
esdevenir en conseqüències negatives per al comportament dels infants en un
futur. Lucia, per tant, ha de saber resoldre els conflictes que
s´hi presenten en l´escola, a més d´ensenyar a resoldre´ls, està en les
seues competències i es necessari per al correcte desenvolupament dels infants.
Però, no obstant això, no només l´educadora
será la figura model per als més petits, sino que a la llar també s´esta
formant la base de la personalitat i del comportament que tindrán l´endemá i si
en aquest sentit reforçem comportaments negatiu, ens trobem amb un greu
problema. Per açò es molt important tindre una bona relació de cordialitat,
cooperant i coordinant-se amb la familia dels alumnes per tal d´aconseguir un
progrés en el seu desenvolupament.
La comunicació es necessaria i hem de deixar
clar en tot moment el nostre treball, les normes que té el centre educatiu i
les nostres funcions, a més d´informar sobre allò que esperem per part dels pares i
mares o tutors. Hem de ser reiteratius, per a conviure en aromonia i amb una certa tranquilitat i ordre, nequerim implicació.
Ambdós
institucions influeixen en la vida dels xiquets i xiquetes, a més ténen que entendre de forma comprensiva els seus comportaments, ja que no ténen control
sobre ells.
Per tant, si allò que aprénen en l´escola, se
mostra i es reforça en la seva llar, obtindrém bons resultats, hem de participar en la seua educació.
PROPOSTA A LUCIA
Abans que res, tindriem una breu xarrada amb
Lucia sobre la seua actuació com a educadora, com una "autoavaluació" per
a que després puga fer una altra "autoavaluació" juntament amb la familia. S´espera que ambdués
parts se n´adonen del problema que hi té lloc. I per a fer-ho ficariem sobre la
taula els següents punts per a una bona resolució del conflicte, ja que es molt
important per a conviure en un ambient d´afectivitat.:
- ¿Perque ha tingut lloc aquesta situació? Causes que han causat la situació
- ¿Se dona d´es de fa molt de temps? Es a dir, ha actuat rápidament al observar el conflicte o ha esperat massa temps. En el cas dels pares, ¿eren coneixedors d´aquesta situació?
- ¿Se podia o no haver evitat? Segons si la contestació de la anterior qüestió.
- ¿Com ha sigut la seva resposta enfront aquesta situació? Ha actuat correctament segons les seues competències o s´ha disat portar pels seus sentiments.
- ¿Què deuria millorat i que ha fet correctament? El to de veu, la contestació, cóm ha controlat la situació (des del principi fins al final del conflicte),...
- ¿En eixe moment has tingut habilitats socials o no? Conclusió a la que arriba segons les anteriors qüestions. (Esta qüestió només per a l´educadora)
Aquestes qüestions són convenients avans de
parlar amb els pares i iaia de Lorena, perquè una vegada treballades, ja estem
preparats per a parlar amb ells i respondre a les seues preguntes i sabrem que
hem fet, tant nosaltres com la familia, malament i que hem fet correctament.
A més a més ficaria links que parlen sobre l´apego i la seua importáncia, ja que l´educadora també ha de ficar-se en la situació de la xiqueta:
Ara definirem els pasos a seguir en la xarla
amb els familiars, que recullen algunes qüestions anteriors:
1. Demanar escuses per el comportament tan
greu per part de l´educadora infantil, que ha de reconèixer la seua negativa
actuació i té que comprendre que ha de controlar les seues emocions i
situacions.
2. L´Educadora i la familia respondran a les qüestions que préviament hem
fet, així colaboren i es coordinen, per a posar fi al conflicte. En aquest cas,
buscarem la raó per la que la xiqueta agafa aquestes rabietes tan grans, i té
aquesta actitut. Mirarem en qué ens hem equivocat o que no hem fet correctament
per a que succeixca.
3. Una
vegada contestades les qüestions proposarem una mena de solucions, veient quina
es la millor forma per a resoldre-la. De forma en que tot el món guanye i
obtinguem bons resultats junts, per al óptim desenvolupament de Lorena.
4. Fiquem en marxa les propostes que hem acordat
la familia i l´escola, coordinant-nos per aconseguir el nostre objectiu.
Aquesta es la meua proposta per a que Lucia resolga satisfactóriament els conflictes que si li presenten, amb els alumnes i les seues families des d´un altre punt de vista.
Hola Raquel!
ResponderEliminarme ha gustado mucho tu argumentación, sobretodo lo de la autoevaluación para ella pero también para los padres o abuela. muy bien!
Hola Raquel!
ResponderEliminarTu trabajo me ha encantado, has hablado antes de explicar tu propuesta de la importancia de tener una relación buena o cordial entre la familia y la escuela infantil para no perjudicar o hacerlo lo menos posible a la menor.
Me ha gustado mucho la propuesta de que Lucia antes de tener la tutoria con la abuela de Lorena se responda a unas preguntas y una vez tenga las respuestas, en la tutoria también las respondan la o los familiares.
Lo único que creo que deberías añadir, es que una vez puestas en marcha las propuestas de mejora para conseguir el objetivo de que Lorena no lleve juguetes a clase, es llevar un seguimiento tanto en casa como en la escuela infantil, para ver si las propuestas usadas están siendo las adecuadas o no.
MUY BUEN TRABAJO, ME HA GUSTADO MUCHO!=)
Raquel!!
ResponderEliminarBuena introducción ;)
y al igual que Lucia estoy de acuerdo en que la autoevaluacion no solo es importante para Lucia si no también para los padres y la abuela =)
MUY BIEN!!