lunes, 2 de enero de 2012

ACTIVITAT 4, I part


Què li proposes a Lucia per fer front a esta situació?

     Les emocions estan molt presents en la nostra vida quotidiana, sobre tot si som educadors/es infantils, ja que els mes menuts no tenen cap control sobre aquestes i necessiten una guia per a saber controlar- les. 
Com hem pogut observar si la seua persona model té unes conductes inapropiades o no sap com reaccionar, pot esdevenir en conseqüències negatives per al comportament dels infants en un futur. Lucia, per tant, ha de saber resoldre els conflictes que s´hi presenten en l´escola, a més d´ensenyar a resoldre´ls, està en les seues competències i es necessari per al correcte desenvolupament dels infants.

      Però, no obstant això, no només l´educadora será la figura model per als més petits, sino que a la llar també s´esta formant la base de la personalitat i del comportament que tindrán l´endemá i si en aquest sentit reforçem comportaments negatiu, ens trobem amb un greu problema. Per açò es molt important tindre una bona relació de cordialitat, cooperant i coordinant-se amb la familia dels alumnes per tal d´aconseguir un progrés en el seu desenvolupament. 

La comunicació es necessaria i hem de deixar clar en tot moment el nostre treball, les normes que té el centre educatiu i les nostres funcions, a més d´informar sobre allò que esperem per part dels pares i mares o tutors. Hem de ser reiteratius, per a conviure en aromonia i amb una certa tranquilitat i ordre, nequerim implicació.


     Ambdós institucions influeixen en la vida dels xiquets i xiquetes, a més ténen que entendre de forma comprensiva els seus comportaments, ja que no ténen control sobre ells.
Per tant, si allò que aprénen en l´escola, se mostra i es reforça en la seva llar, obtindrém bons resultats, hem de participar en la seua educació.



PROPOSTA A LUCIA
     Abans que res, tindriem una breu xarrada amb Lucia sobre la seua actuació com a educadora, com una "autoavaluació" per a que després puga fer una altra "autoavaluació" juntament amb la familia. S´espera que ambdués parts se n´adonen del problema que hi té lloc. I per a fer-ho ficariem sobre la taula els següents punts per a una bona resolució del conflicte, ja que es molt important per a conviure en un ambient d´afectivitat.:
  • ¿Perque ha tingut lloc aquesta situació? Causes que han causat la situació

  • ¿Se dona d´es de fa molt de temps? Es a dir, ha actuat rápidament al observar el conflicte o ha esperat massa temps. En el cas dels pares, ¿eren coneixedors d´aquesta situació?

  • ¿Se podia o no haver evitat? Segons si la contestació de la anterior qüestió.

  • ¿Com ha sigut la seva resposta enfront aquesta situació? Ha actuat correctament segons les seues competències o s´ha disat portar pels seus sentiments.

  • ¿Què deuria millorat i que ha fet correctament? El to de veu, la contestació, cóm ha controlat la situació (des del principi fins al final del conflicte),...

  • ¿En eixe moment has tingut habilitats socials o no? Conclusió a la que arriba segons les anteriors qüestions. (Esta qüestió només per a l´educadora)


Aquestes qüestions són convenients avans de parlar amb els pares i iaia de Lorena, perquè una vegada treballades, ja estem preparats per a parlar amb ells i respondre a les seues preguntes i sabrem que hem fet, tant nosaltres com la familia, malament i que hem fet correctament.

A més a més ficaria links que parlen sobre l´apego i la seua importáncia, ja que l´educadora també ha de ficar-se en la situació de la xiqueta:






      Ara definirem els pasos a seguir en la xarla amb els familiars, que recullen algunes qüestions anteriors:

       1. Demanar escuses per el comportament tan greu per part de l´educadora infantil, que ha de reconèixer la seua negativa actuació i té que comprendre que ha de controlar les seues emocions i situacions.

      2. L´Educadora i la familia respondran a les qüestions que préviament hem fet, així colaboren i es  coordinen, per a posar fi al conflicte. En aquest cas, buscarem la raó per la que la xiqueta agafa aquestes rabietes tan grans, i té aquesta actitut. Mirarem en qué ens hem equivocat o que no hem fet correctament per a que succeixca.

      3. Una vegada contestades les qüestions proposarem una mena de solucions, veient quina es la millor forma per a resoldre-la. De forma en que tot el món guanye i obtinguem bons resultats junts, per al óptim desenvolupament de Lorena.

      4. Fiquem en marxa les propostes que hem acordat la familia i l´escola, coordinant-nos per aconseguir el nostre objectiu.


Aquesta es la meua proposta per a que Lucia resolga satisfactóriament els conflictes que si li presenten, amb els alumnes i les seues families des d´un altre punt de vista.


3 comentarios:

  1. Hola Raquel!
    me ha gustado mucho tu argumentación, sobretodo lo de la autoevaluación para ella pero también para los padres o abuela. muy bien!

    ResponderEliminar
  2. Hola Raquel!

    Tu trabajo me ha encantado, has hablado antes de explicar tu propuesta de la importancia de tener una relación buena o cordial entre la familia y la escuela infantil para no perjudicar o hacerlo lo menos posible a la menor.

    Me ha gustado mucho la propuesta de que Lucia antes de tener la tutoria con la abuela de Lorena se responda a unas preguntas y una vez tenga las respuestas, en la tutoria también las respondan la o los familiares.

    Lo único que creo que deberías añadir, es que una vez puestas en marcha las propuestas de mejora para conseguir el objetivo de que Lorena no lleve juguetes a clase, es llevar un seguimiento tanto en casa como en la escuela infantil, para ver si las propuestas usadas están siendo las adecuadas o no.

    MUY BUEN TRABAJO, ME HA GUSTADO MUCHO!=)

    ResponderEliminar
  3. Raquel!!
    Buena introducción ;)
    y al igual que Lucia estoy de acuerdo en que la autoevaluacion no solo es importante para Lucia si no también para los padres y la abuela =)
    MUY BIEN!!

    ResponderEliminar