QUÉ LI PROPOSES A LUCIA PER FER FRONT A ESTA SITUACIÓ?
Les emocions estan molt presents en la nostra vida cuotdidiana sobre tot si som educadors/es infantils, ja que els mes menuts no tenen cap control sobre aquestes i necessiten una guia per a saber controlar- les.
Com hem pogut observar si la seua persona model té unes conductes inapropiades o no sap com reaccionar, pot esdevenir en conseqüències negatives per al comportament dels infants en un futur. Lucia, per tant, ha de saber resoldre els conflictes que s´hi presenten en l´escola, a més d´ensenyar a resoldre´ls, està en les seues competències i es necessari per al correcte desenvolupament dels infants.
Però, no obstant això, no només l´educadora serà la figura model per als més petits, sinó que a la llar també s’està formant la base de la personalitat i del comportament que tindran l’endemà i si en aquest sentit reforcem comportaments negatiu, ens trobem amb un greu problema. Per açò es molt important tindre una bona relació de cordialitat, cooperant i coordinant-se amb la família dels alumnes per tal d´aconseguir un progrés en el seu desenvolupament.
La
comunicació es necessària i hem de deixar clar en tot moment el nostre treball,
les normes que té el centre educatiu i les nostres funcions, a més d´informar
sobre allò que esperem per part dels pares i mares o tutors. Hem de ser reiteratius,
per a conviure en harmonia i amb una certa tranquil·litat i ordre, requerim
implicació.
Per tant, si allò
que aprenen en l´escola, se mostra i es reforça en la seva llar, obtindrem bons
resultats, hem de participar en la seua educació.
PROPOSTA A LUCIA
Abans que res, tindríem una breu xarrada amb Lucia sobre la seua actuació
com a educadora, com una "autoavaluació" per a que després pugi fer
una altra "autoavaluació" juntament amb la família. S´espera que ambdues
parts se n´adonen del problema que hi té lloc. I per a fer-ho ficaríem sobre la
taula els següents punts per a una bona resolució del conflicte, ja que es molt
important per a conviure en un ambient d´afectivitat.:
- ¿Perquè ha tingut lloc aquesta situació? Causes que han causat la situació
- ¿Se dona d´es de fa molt de temps? Es a dir, ha actuat ràpidament al observar el conflicte o ha esperat massa temps. En el cas dels pares, ¿eren coneixedors d´aquesta situació?
- ¿Se podia o no haver evitat? Segons si la contestació de la anterior qüestió.
- ¿Com ha sigut la seva resposta enfront aquesta situació? Ha actuat correctament segons les seues competències o s´ha deixat portar pels seus sentiments.
- ¿Què deuria millorat i que ha fet correctament? El to de veu, la contestació, cóm ha controlat la situació (des del principi fins al final del conflicte),...
- ¿En eixe moment has tingut habilitats socials o no? Conclusió a la que arriba segons les anteriors qüestions. (Esta qüestió només per a l´educadora)
Aquestes
qüestions són convenients abans de parlar amb els pares i iaia de Lorena,
perquè una vegada treballades, ja estem preparats per a parlar amb ells i
respondre a les seues preguntes i sabrem que hem fet, tant nosaltres com la família,
malament i que hem fet correctament.
A més a més
ficaria links que parlen sobre l´apego i la seua importància, ja que
l´educadora també ha de ficar-se en la situació de la xiqueta:
Ara definirem els passos a seguir en la xarrada amb els familiars,
que recullen algunes qüestions anteriors:
1. Demanar excuses per el
comportament tan greu per part de l´educadora infantil, que ha de reconèixer la
seua negativa actuació i té que comprendre que ha de controlar les seues
emocions i situacions.
2. L´Educadora i la família respondran a les
qüestions que prèviament hem fet, així col·laboren i es coordinen,
per a posar fi al conflicte. En aquest cas, buscarem la raó per la que la xiqueta
agafa aquestes rabietes tan grans, i té aquesta actitud. Mirarem en què ens hem
equivocat o que no hem fet correctament per a que ocorre.
3. Una vegada contestades les
qüestions proposarem una mena de solucions, veient quina es la
millor forma per a resoldre-la. De forma en que tot el món guanyi i obtinguem
bons resultats junts, per al òptim desenvolupament de Lorena.
4. Fiquem en marxa les propostes que hem
acordat la família i l´escola, coordinant-nos per aconseguir el nostre
objectiu.
5. Una vegada hem aconseguit ficar en marxa totes
les propostes, passarem a portar un
seguiment sobre l´evolució de Lorena tant a la llar, com en l´Escola
Infantil: quina es l´actuació dels pares de Lorena i la de l´avia, a l´hora de
seguir les pautes, quin es el comportament de Lorena al ficar-li els límits,
com la mestra porta a terme les propostes i quina es la seua conducta. Hem de
veure si Lorena reacciona bé en ambdós llocs quan ens coordinem, o la seua
conducta va a pitjor etc. Això poder canviar les propostes en cas de que sigui
necessari.
6. Tindriem tutories o xarrades cada x setmanes amb l´avia o pares de Lucia per a observar que tot va bé o necessitem altres propostes. (aquest punt 6 i el 5 es allò que he ficat nou)
Aquesta es la meua proposta per a que Lucia resolgui satisfactòriament els
conflictes que si li presenten, amb els alumnes i les seues famílies
des d´un altre punt de vista.
Bona resolució però si seguires l'argumentació de Toulmin seria més fàcil comprendre allò que vols dir. Et recorde l'estructura:
ResponderEliminarPlantejament: és l'exposició de la tesi o afirmació que es pretén defensar.
Desenvolupament: és la presentació, amb ordre i claredat dels arguments necessaris per defensar la tesi.
Conclusió: és la síntesi o reafirmació de la tesi argumentada.
A més a més m'agradaria que per les properes activitats tingueres en compte el següent:
La segona proposta és perquè refeu l'activitat emprant la informació que més us ha agradat (de tots els membres del grup). No és que us copieu. És que compartiu informació per millorar la primera proposta. Per tant, intente-ho de veritat!!