Cada vegada més,
es molt important tindre una bona relació amb l´equip de treball, ja que quan
millor et trobes amb les persones del teu voltant, millor i més eficientment
treballaràs. Sobretot si parlem del equip educatiu d´una Escola Infantil, ja
que es més important, hi ha que tindre més cura perquè els infants també ho
noten i a la llarga pot repercutir en ells. Per tant trobo aspectes molt
importants que tenim que definir.
Es evident que
les relacions interpersonals estan presents en tot moment en tots els àmbits en
que ens menegem, per tant, es una característica bàsica i essencial en
nosaltres mateixos. Son connexions que establim amb altres persones, aquest son
un tipus de relacions afavorides per l´ habilitat personal amb la que naixem,
però que se deu formar i perfeccionar en tot moment de la vida.
En cas de ser
Maria, el primer de tot, tindria en compte la pròxima vegada no buscar als TEI
en tan poc de temps, ja que es molt important conèixer amb qui vas a treballar
i qui estarà al càrrec dels infants. Perquè no tots serveixen com a educadors o
educadores infantils i estaria bé saber si efectivament les persones
contractades son les idònies, o per el contrari, perjudiquen els ideals i la
forma de portar l´escula infantil.
Seguidament, veig
que per a aconseguir treballar amb una certa harmonia i per tal de conèixer-nos
més cal fer una sèrie de dinàmiques en grup, a més de parlar i saber un poc més
dels nostres companys y companyes, així hi hauria un ambient de confiança, més
càlid i amable. Partint de que es un grup formal, secundari i de pertinença,
per tant, por ser complex aquest procés.
Però per a dur-ho
a terme ficaria unes estratègies, uns objectius i una sèrie de passos, per tal de
fer-ho més fàcil i concret:
Estratègies:
-
Creació
d´un clima afectiu i positiu, es a dir, que hi haja cordialitat i que
s’expressen des del respecte.
-
Preparar
l´espai, de manera que generi un ambient càlid, amb bona llum, una calefacció
adequada, un bon espai, perquè encara
que no ho sembla, açò hi influeix molt, ja que pot crear tensió.
-
Tenir
clars els objectius del grup.
-
Capacitat
per adaptar-se a les circumstàncies, així afavoreixen la cohesió i es pot arribar
a un acord.
-
Motivar
i animar a l´equip educatiu, açò els anima a participar.
Objectius:
- Conèixer al grup de treball
- Afavorir l´ambient en l´Escola Infantil
- Treballar dinàmiques, per assolir els objectius en comú
- Intercanviar idees amb els altres professionals
- Gaudir de la reunió i dinàmiques que farem
- Participar activament en la reunió
- Motivar a l´equip educatiu en tot moment
- Poder separar qüestions laborals de les personals
Passos a seguir:
1.
Primer
comunicaria a tots els TEI que n´hi ha una reunió per tal d´aconseguir un
millor ambient i una evolució en tots els membres del grup.
2.
Durant
la reunió, de forma clara i coherent, exposaria el “conflicte” que hi ha en el
grup de treball, des del meu punt de vista, ja que no hi ha molta coordinació
entre els membres.
3.
Els
animaria a exposar les seues idees sobre aquest tema, com es troben amb aquesta
situació i que pensen que podem fer per a resoldre-la.
4.
Proposarem
uns objectius per a solucionar la situació actual i proposaria les dinàmiques
pensades per mi, per a afavorir l´apropament.
5.
Dur a
terme els objectius proposats en la reunió.
A continuació,
ficaré dos vídeos sobre aquest tema, per a que comprenguin la importància d´una
bona comunicació i relació entre els membres, perquè hem de tindre clar en tot
moment que passem més hores en el treball amb els nostres companys que amb la
nostra pròpia família. Per açò, es fonamental crear un bon ambient en el lloc
laboral y amb els nostres companys, d´aquesta manera, treballarem més a gust y
serem més eficients en el nostre treball.
També trobo
convenient dur a terme una sèrie de jocs per a fer amb el grup de treball, per
a propiciar la comunicació. Ficaria alguna activitat més, però aquestes sobre l´estima i la confiança cap al grup, me pareixien molt interesant en aquest tema.
Primera
activitat: Pluja de sentiment
En aquesta
activitat, les persones tindran que nombrar el primer sentiment que els arribi
al cap, sobre la situació que estan vivint en l´Escola Infantil, ens referim al seu estat d’ànim. Una vegada dit el seus sentiments, els abraçarem
y finalment parlarem d´aquests sentiments o emocions i buscàrem a que se degut o si se podia haver evitat o que podem fer ara que coneixem les tècniques per a
resoldre conflictes, serveixen correctament.
La segona
activitat, serà més entretinguda: Es teu?
En aquesta dinàmica
donarem una gran caixa de cartó reciclat,
cada persona sense que ho veiem, ficarà
dins d´aquesta un objecte, (anell, bufanda,...). al costat, dins de la caixa ficarà
una frase que el/la caracteritzen, o tres coses que li agraden o no. Per
tant, agafarem un anell, agafarem una frase y direm de qui se tracta.
Només hem queda
per dir, que està es la meua proposta, i que sempre s´ha de tindre cura,
sobretot si eres la propietària o directora, de que el teu grup d´equip estigué
harmonitzat i els infants i educadors/es contents d´anar tots els dies.
muy completa tu actividad!!
ResponderEliminarvideos, fotos, objetivos bien definidos,ejemplos de dinámicas, me gusta mucho!
¡Hola Raquel!
ResponderEliminarMe ha gustado mucho el trabajo que has hecho. =)
Una cosa que me ha gustado mucho es la importancia que has dicho y explicado sobre una buena relación entre los TEI y además que destacases que María los había buscado en poco tiempo.
También me ha gustado la dinámica que has explicado.
Buen trabajo guapa!=)