viernes, 3 de febrero de 2012

Activitat 5, I part



 Si fores Maria, com actuaries? Amb quins objectius? Què faries exactament?

    
      Cada vegada més, es molt important tindre una bona relació amb l´equip de treball, ja que quan millor et trobes amb les persones del teu voltant, millor i més eficientment treballaràs. Sobretot si parlem del equip educatiu d´una Escola Infantil, ja que es més important, hi ha que tindre més cura perquè els infants també ho noten i a la llarga pot repercutir en ells. Per tant trobo aspectes molt importants que tenim que definir.




     Es evident que les relacions interpersonals estan presents en tot moment en tots els àmbits en que ens menegem, per tant, es una característica bàsica i essencial en nosaltres mateixos. Son connexions que establim amb altres persones, aquest son un tipus de relacions afavorides per l´ habilitat personal amb la que naixem, però que se deu formar i perfeccionar en tot moment de la vida.

En cas de ser Maria, el primer de tot, tindria en compte la pròxima vegada no buscar als TEI en tan poc de temps, ja que es molt important conèixer amb qui vas a treballar i qui estarà al càrrec dels infants. Perquè no tots serveixen com a educadors o educadores infantils i estaria bé saber si efectivament les persones contractades son les idònies, o per el contrari, perjudiquen els ideals i la forma de portar l´escula infantil.

    Seguidament, veig que per a aconseguir treballar amb una certa harmonia i per tal de conèixer-nos més cal fer una sèrie de dinàmiques en grup, a més de parlar i saber un poc més dels nostres companys y companyes, així hi hauria un ambient de confiança, més càlid i amable. Partint de que es un grup formal, secundari i de pertinença, per tant, por ser complex aquest procés.
Però per a dur-ho a terme ficaria unes estratègies, uns  objectius i una sèrie de passos, per tal de fer-ho més fàcil i concret:




Estratègies:
-          Creació d´un clima afectiu i positiu, es a dir, que hi haja cordialitat i que s’expressen  des del respecte.

-          Preparar l´espai, de manera que generi un ambient càlid, amb bona llum, una calefacció adequada,  un bon espai, perquè encara que no ho sembla, açò hi influeix molt, ja que pot crear tensió.

-          Tenir clars els objectius del grup.

-          Capacitat per adaptar-se a les circumstàncies, així afavoreixen la cohesió i es pot arribar a un acord.

-          Motivar i animar a l´equip educatiu, açò els anima a participar.





Objectius:
  • Conèixer al grup de treball
  • Afavorir l´ambient en l´Escola Infantil
  • Treballar dinàmiques, per assolir els objectius en comú
  • Intercanviar idees amb els altres professionals
  • Gaudir de la reunió i dinàmiques que farem
  • Participar activament en la reunió
  • Motivar a l´equip educatiu en tot moment 
  • Poder separar qüestions laborals de les personals




Passos a seguir:
1.       Primer comunicaria a tots els TEI que n´hi ha una reunió per tal d´aconseguir un millor ambient i una evolució en tots els membres del grup.
2.       Durant la reunió, de forma clara i coherent, exposaria el “conflicte” que hi ha en el grup de treball, des del meu punt de vista, ja que no hi ha molta coordinació entre els membres.

3.       Els animaria a exposar les seues idees sobre aquest tema, com es troben amb aquesta situació i que pensen que podem fer per a resoldre-la.

4.       Proposarem uns objectius per a solucionar la situació actual i proposaria les dinàmiques pensades per mi, per a afavorir l´apropament.

5.       Dur a terme els objectius proposats en la reunió.




  
           A continuació, ficaré dos vídeos sobre aquest tema, per a que comprenguin la importància d´una bona comunicació i relació entre els membres, perquè hem de tindre clar en tot moment que passem més hores en el treball amb els nostres companys que amb la nostra pròpia família. Per açò, es fonamental crear un bon ambient en el lloc laboral y amb els nostres companys, d´aquesta manera, treballarem més a gust y serem més eficients en el nostre treball.






També trobo convenient dur a terme una sèrie de jocs per a fer amb el grup de treball, per a propiciar la comunicació. Ficaria alguna activitat més, però aquestes sobre l´estima i la confiança cap al grup, me pareixien molt interesant en aquest tema.



Primera activitat: Pluja de sentiment
En aquesta activitat, les persones tindran que nombrar el primer sentiment que els arribi al cap, sobre la situació que estan vivint en l´Escola Infantil, ens referim al seu estat d’ànim. Una vegada dit el seus sentiments, els abraçarem y finalment parlarem d´aquests sentiments o emocions i buscàrem a que se degut o si se podia haver evitat o que podem fer ara que coneixem les tècniques per a resoldre conflictes, serveixen correctament.



La segona activitat, serà més entretinguda: Es teu?
En aquesta dinàmica donarem una gran caixa de cartó reciclat,  cada persona sense que ho veiem,  ficarà dins d´aquesta un objecte, (anell, bufanda,...). al costat, dins de la caixa ficarà una frase que el/la caracteritzen, o tres coses que li agraden o no. Per tant, agafarem un anell, agafarem una frase y direm de qui se tracta.

Només hem queda per dir, que està es la meua proposta, i que sempre s´ha de tindre cura, sobretot si eres la propietària o directora, de que el teu grup d´equip estigué harmonitzat i els infants i educadors/es contents d´anar tots els dies. 








2 comentarios:

  1. muy completa tu actividad!!
    videos, fotos, objetivos bien definidos,ejemplos de dinámicas, me gusta mucho!

    ResponderEliminar
  2. ¡Hola Raquel!

    Me ha gustado mucho el trabajo que has hecho. =)
    Una cosa que me ha gustado mucho es la importancia que has dicho y explicado sobre una buena relación entre los TEI y además que destacases que María los había buscado en poco tiempo.
    También me ha gustado la dinámica que has explicado.

    Buen trabajo guapa!=)

    ResponderEliminar