miércoles, 8 de febrero de 2012

Activitat 5, part 2





Si fores Maria, com actuaries? Amb quins objectius? Què faries exactament?





      Cada vegada més, es molt important tindre una bona relació amb l´equip de treball, ja que quan millor et trobes amb les persones del teu voltant, millor i més eficientment treballaràs. Sobretot si parlem del equip educatiu d´una Escola Infantil, ja que hi ha que tindre més cura perquè els infants també ho noten i a la llarga pot repercutir en ells, a més d´afectar al equip de treball individualment. Per tant trobo aspectes molt importants que tenim que tractar.



   Es evident que les relacions interpersonals estan presents en tot moment en tots els àmbits en que ens menegem, per tant, es una característica bàsica i essencial en nosaltres mateixos. Son connexions que establim amb altres persones, com un tipus de relacions afavorides per l´habilitat personal amb la que naixem, però que se deu formar i perfeccionar en tot moment de la vida. I això es lo que farem amb l'equip de treball amb el que volem aconseguir estar coordinats per tal d´aconseguir dur a terme el PEC, entre altres projectes i objectius.


     En cas de ser Maria, primer de tot tindria en compte la pròxima vegada no buscar als TEI en tan poc de temps, ja que es molt important conèixer amb qui vas a treballar i qui estarà al càrrec dels infants. Perquè no tots serveixen com a educadors /es infantils i estaria bé saber si efectivament les persones contractades son les idònies, o per el contrari, perjudiquen els ideals i la forma de portar l´Escola Infantil.


 Però no obstant això, he de fixar-me en les situacions que travessen els TEI i he de sentir empatia per ells, motivar, respectar i comprendre´ls per a poder iniciar els objectius que tinc, però això també implica dir les coses d´una forma clara, segura i ser concreta en els aspectes que n´hi ha que millorar.  Només d´aquesta manera afavorirem la situació actual amb aquest equip, per a aconseguir treballar amb una certa harmonia i per tal de conèixer-nos més, a més d´obtenir una bona cohesió com a grup.


     Per a fer-ho possible cal fer una sèrie de dinàmiques en grup, a més de parlar i saber un poc més dels nostres companys y companyes, així hi hauria un ambient de confiança, més càlid i amable. Partint de que es un grup formal, secundari i de pertinença, per tant, por ser complex aquest procés.




Però per a dur-ho a terme ficaria una sèrie de recursos per tal de fer-ho més fàcil i concret:


Estratègies:

- Creació d´un clima afectiu i positiu, es a dir, que hi haja cordialitat i que s’expressen  des del respecte.
- Preparar l´espai, de manera que generi un ambient càlid, amb bona llum, una calefacció adequada,  un bon espai, perquè encara que no ho sembla, açò hi influeix molt, ja que pot crear tensió.
- Tenir clars els objectius del grup.
- Capacitat per adaptar-se a les circumstàncies, així afavoreixen la cohesió i es pot arribar a un acord.
- Motivar i animar a l´equip educatiu, açò els anima a participar.



Objectius:
  • Conèixer al grup de treball
  • Afavorir l´ambient en l´Escola Infantil
  • Intercanviar idees amb els altres professionals
  • Estimular la confiança de cadascun dels educadors/es i del grup  
  • Gaudir i participar activament en la reunió i dinàmiques que farem
  • Motivar i fomentar a l´equip educatiu en tot moment 
  • Afavorir l´escolta activa y la comunicació grupal.
  • Poder separar qüestions laborals de les personals



Passos a seguir:

1. Primer comunicaria a tots els TEI que n´hi ha una reunió per tal d´aconseguir un millor ambient i una evolució en tots els membres del grup.

2. Durant la reunió, de forma clara i coherent, exposaria el “conflicte” que hi ha en el grup de treball, des del meu punt de vista, ja que no hi ha molta coordinació entre els membres.

3. Els animaria a exposar les seues idees sobre aquest tema, com es troben amb aquesta situació i que pensen que podem fer per a resoldre-la.

4. Proposarem uns objectius per a solucionar la situació actual i proposaria les dinàmiques pensades per mi, per a afavorir l´apropament.

5. Dur a terme els objectius proposats en la reunió.

6. Avaluarem el progrés dels TEI, tant durant el procés per a una millor comunicació i les relacions, en les activitats que farem, i durant la realització del PEC. Realitzant una sèrie de preguntes i fent una posta en comú compartint opinions.




Dinàmiques rellevants a l´hora de apropar-nos mes els uns als altres:

Dinàmiques de Presentació: Se presentaran tots els components, coneixeran els seus gustos, experiències i altres dades interesants sobre totes les persones que formen el grup.


Dinàmiques de Cooperació: Ací l´objectiu es ajudar als components del grup a treballar en equip, afavorint la col·laboració dels membres y ensenyant-los a col·laborar entre ells i elles.

Dinàmiques d´emocions: Amb les que pretenem que prenen consciència  dels seus sentiments i els pugi expressar de la millor manera possible.


     Ara ficare alguns exemples d´activitats sobre les Dinámiques d´emocions:

Primera activitat: Pluja de sentiment
En aquesta activitat, les persones tindran que nombrar el primer sentiment que els arribi al cap, sobre la situació que estan vivint en l´Escola Infantil, ens referim al seu estat d’ànim. Una vegada dit el seus sentiments, els abraçarem y finalment parlarem d´aquests sentiments o emocions i buscàrem a que se degut o si se podia haver evitat o que podem fer ara que coneixem les tècniques per a resoldre conflictes, serveixen correctament.

La segona activitat, serà més entretinguda: Es teu?
En aquesta dinàmica donarem una gran caixa de cartó reciclat,  cada persona sense que ho veiem,  ficarà dins d´aquesta un objecte, (anell, bufanda,...). al costat, dins de la caixa ficarà una frase que el/la caracteritzen, o tres coses que li agraden o no. Per tant, agafarem un anell, agafarem una frase y direm de qui se tracta.



      A continuació, ficaré dos vídeos sobre aquest tema, per a que comprenguin la importància d´una bona comunicació i relació entre els membres, perquè hem de tindre clar en tot moment que passem més hores en el treball amb els nostres companys que amb la nostra pròpia família. Per açò, es fonamental crear un bon ambient en el lloc laboral y amb els nostres companys, d´aquesta manera, treballarem més a gust y serem més eficients en el nostre treball.




Només hem queda per dir, que està es la meua proposta, i que sempre s´ha de tindre cura, sobretot si eres la propietària o directora, de que el teu grup d´equip estigué harmonitzat i els infants i educadors/es contents d´anar tots els dies, per tant, ha d´haver- hi una relació de confiança, de seguretat, amb un bona cohesió entre els professional. Tindre  diferents punts de vista està molt bé sempre que sapiguem comunicar-nos.

Les frases que apareguin en aquest color son les que he ficat noves.


1 comentario: